Santeri Lehtinen #55 ja Kurikan Ryhti jatkosopimukseen!
Julkaistu: 30.07.2022 09.36

Santeri Lehtinen #55 ja Kurikan Ryhti jatkosopimukseen!

Kurikan Ryhti on kiinnittänyt alkavalle kaudelle kesken viime kauden Ryhtiin siirtyneen Santeri Lehtisen, 21. Lehtinen siirtyi kesken viime kauden S-Kiekon U20-joukkueesta kasvattajaseuraansa tuttuun ympäristöön. Menneellä kaudella Lehtinen pelasi Ryhdissä 14 peliä tehoin 2+3=5 sekä S-Kiekon U20-joukkueessa 14 peliä tehoin 1+0=1. Santeri on työteliäs kahdensuunnan hyökkääjä, jonka suurimpia vahvuuksia on aktiivinen kiekoton pelaaminen, niin hyökkäys- kuin puolustussuuntaankin, varsinkin karvauspelaamisessa hän on erittäin vaarallinen.

- Helppo päätös oli Ryhdissä jatkaa, kun siihen mahdollisuus tuli ja innolla odotan jo alkavaa kautta! Ja kauteen lähdetään heti tietysti täysillä! Kesä on mennyt aivan normaalisti treenatessa ja töitä tehdessä, mutta kyllä välillä on ehtinyt aivan rennostikin ottamaan kavereiden kanssa. Omia vahvuuksia pelaajana on kamppailupelaaminen ja joka tilanne pelataan varmasti aina loppuun asti! On toki joku joskus maininnut, että rannarikin lähtee melko terävästi, eli sitä kannattaa kauden aikana seurata, Lehtinen heittää.

Päävalmentaja Ilari Lehto on tyytyväinen, että joukkueesta löytyy omia kasvatteja. Lehtinen tulee vahvistamaan hyökkäystä monipuolisella pelaamisellaan ja häntä voi kauden mittaan käyttää monessa eri roolissa.

- Hienoa, että saatiin Santeri alkavallakin kaudella jatkamaan meillä! Hän on Ryhdin oma kasvatti, joka lähti U18-ikäisenä S-Kiekkoon ja kesken viime kauden palasi kotiin. Santeri tuo hyökkäyspäähän fyysisyyttä niin maalintekoon, kuin karvauspelaamiseenkin. Hän tykkää taklata ja mennä myös itse ahtaisiin paikkoihin taklattavaksi, tämä on loistava ominaisuus yleensäkin puolustuspelaamisessa. Tunnollinen treenaaja, joka haluaa kehittyä kiekkoilijana, kommentoi Lehto.