Ryhdistä tyttökiekon hopeaseura
Julkaistu: 10.09.2023 15.42

Ryhdistä tyttökiekon hopeaseura

Ryhdin jääkiekkojaosto sai Suomen jääkiekkoliitolta viime kauden toiminnastaa jo toisena vuonna peräkkäin tyttkökiekon rekrytoinnin hopeadiplomin. Jo tätä aiemmin Ryhdille oli myönnetty pronssinen diplomi kahtena vuonna.

Hopeaseuradiplomi voidaan myöntää seuralle, joka on järjestänyt matalan kynnyksen rekrytointitapahtumia ja jääkiekon harjoitustapahtumia tytöille. Edellytyksenä on myös, että seura on kehittänyt aktiivisesti tyttöjen peli- ja harrastustoimintaa sekä osallistunut Girls Global Game tai Mini Aurora-tapahtumaan. Kutsumekin kaikki jääkiekosta kiinnostuneet tytöt mukaan tutustumaan toimintaan. Ota yhteyttä!

Ryhdissä tyttökiekkotoimintaa on kehitetty aktiivisesti jo muutaman vuoden ajan. Tytöt on muun muassa huomioitu Leijona-kiekkokoulun toiminnassa ja tytöille järjestetään kerran viikossa oma erillinen Tyttökiekkokerho-harjoitustapahtuma. Joukkuetoiminnassa mukana olevat tytöt pelaavat Ryhdin joukkueissa yhdessä poikien kanssa, mutta lisäksi heillä on mahdollisuus osallistua alueellisesti seurayhteistyönä järjestettäviin otteluihin ja pelitälleihin. Yksi esimerkki seurayhteistyöstä on tänä viikonloppuna Kurikassa järjestetty tyttöjen jääkiekkoleiri, johon osallistui pelaajia Ryhdistä ja yhteistyöseuroista, kuten Juniorsportista, Malax IF:stä ja Närpiön Kraftista.

Yhteensä erilaisia seuradiplomeja jaettiin viime kaudesta 26 seuralle. Saat lisätietoa diplomista jääkiekkoliiton nettisivuilla.