Jääkiekkojaoston arvot ovat

• Laadukas toiminta: Toimintamme on joka tasolla suunnitelmallista ja laadukasta sekä toimijoitamme koulutetaan säännöllisesti.
  • Yhteisöllisyys: Yhdessä tekeminen ja kokeminen. ”Tämä on meidän kaikkien yhteinen juttu”.
  • Kunnioitus: Kunnioitamme kaikkia lajin parissa toimivia ihmisiä.
  • Avoimuus: Toimintamme on avointa ja oikeudenmukaista. Kohtelemme kaikkia tasa-arvoisesti.
  • Hauskuus: Toiminta on joka tasolla hauskaa ja siihen on aina mukava tulla.

Linkit:

Ryhdin opas jääkiekkoperheille

Kunnioita peliä

Haluamme rakentaa jääkiekon parissa toimivien kunnioitusta lajia, sen parissa toimivia ihmisiä ja kaikkia muita ihmisiä kohtaan. Jaoston toimihenkilöt, pelaajat ja pelaajien vanhemmat ja muut toimijat käyttäytyvät esimerkillisesti ja toisia kunnioittaen, sitoutuvat yhteisesti sovittuihin periaatteisiin ja toimintaan ja ovat ylpeitä lajista, joukkueen ja jaoston toiminnasta sekä Kurikan Ryhdistä seurana. Oman seuran edustaminen on kunniatehtävä.

Kunnioita Peliä -ohjelma on suunniteltu, jotta suomalainen jääkiekko olisi reilumpaa kaikille sen osapuolille. Kyse on jokaisen pelin eri roolissa toimivan – pelaajien, valmentajien, tuomareiden ja vanhempien – keskinäisestä kunnioittamisesta:

• Tehdään pelitapahtumasta lapsille positiivinen kasvuympäristö, jossa on tilaa onnistumisille ja epäonnistumisille
  • Tehdään pelistä turvallisempaa
  • Taataan valmentajille ja tuomareille työrauha

• Et ole yksin-palvelu