Lehtinen ja Vainionpää täydentää maalivahtikolmikon!
EdustusJulkaistu: 06.08.2024 08.15

Lehtinen ja Vainionpää täydentää maalivahtikolmikon!

Ryhti on kiinnittänyt maalilleen Niko Lehtisen, 23, sekä Oskari Vainionpään, 28. Lehtinen saapuu Kurikkaan parin vuoden pelitauon jälkeen. Hän on Vaasan Sportin kasvatti ja on urallaan pelannut Sportin lisäksi Muik Hockeyssa, APVssa, IFK Lepplaxissa, MIFissä sekä S-Kiekossa. Vainionpää puolestaan on Ryhdin oma kasvatti ja on viimeiset pari kautta pelannut edustusjoukkueessa. Näiden sopimusten myötä Ryhdin maalivahtiosasto on kauteen lähdettäessä kovalla mallilla ja maalinsuulle voidaan näistä kolmesta herrasta heittää kuka tahansa ja tulos on kovaa!

Coach Lehto kommentoi kassareiden sopimuksia seuraavasti: "Nikon kanssa käytyjen keskustelujen kautta on loistava asia, että saatiin kaveri Ryhtiin. Kokemusta on junnupuolelta SM-sarjoista, joten urheilutausta on kyllä kunnossa ja sitä kautta saanut oppia kovista peleistä. Loistavaa saada Niko Hirvipaitaan!"

Vainionpään kanssa kesän mittaan keskusteltiin miten pelaaminen vielä onnistuisi töiden keskellä. Heinäkuun aikana sitten asiat loksahti kohillee ja sopimus tehtiin. Oskarin rauhallisuus ja urheilullisuus on kyllä loistava asia Ryhdille! Maalivahtiosasto on saatu nyt Ryhdissä loistavaan kuntoon. Loistava maalivahtitrio on kasassa, joten siihe ei ole kyllä mitään lisättävää!"

Veräjän vartijat itse kommentoivat sopimuksiaan seuraavasti:

Lehtinen: "Mukava palata muutaman kivuliaan kouluvuoden jälkeen takasin Pohjanmaalle! Kuullut vanhoilta joukkuelaisilta pelkkää hyvää seurasta, niin päätös siirtyä Ryhtiin ei ollut vaikea. Joten eiköhän pidetä hauskaa ja nähdään hallilla!"

Vainionpää: Mukava päästä jatkamaan Ryhdin väreissä myös alkavalla kaudella. Iso osa viime kauden joukkueesta jatkaa myös, niin siitä on hyvä lähteä rakentamaan. Myös uusia pelimiehiä saatu mukaan. Parhaani mukaan yritän joukkuetta myös tällä kaudella auttaa, oli rooli mikä tahansa. Kurikassa oli viime keväänä kova kiekkobuumi hallilla, innolla odotan kauden alkua!"