Yritimme seurana muistaa juhlapäivänä niitä jotka ovat tehneet mahdolliseksi Ryhdin satavuotisen historian. Meillä on henkilöitä, jotka ovat tehneet jo yli neljännesvuosisadan töitä yhteisen ja yhtenäisen Ryhdin puolesta. Nämä henkilöt ovat tehneet töitä pyytteettömästi ja ilman erillistä korvausta. He ovat saanet korvauksensa hyvin tehdystä seuratyöstä ja onnistumisen tunteen joukkueen, seuran, tai tapahtumaan osallistuneiden kiitoksista. Älkää ikinä unohtako millainen työ on pienenkin tapahtuman järjestämisessä ja muistakaa kiittää tapahtuman järjestäjiä.Kurikan Ryhdin historia on alkoi alkuvuodesta 1917. Tämä tosiseikka tekee seurasta hieman vanhemman kuin itsenäisestä Suomesta. Juhlistimme Ryhdin satavuotista taivalta Monnarilla 8.10.2017. Juhlamme ei kenties ollut aivan yhtä suuri kuin Suomen itsenäisyyspäivänä on odotettavissa. Mielestäni juhlamme oli kuitenkin erittäin hyvin onnistunut. Suojelupoliisin päällikön Antti Pelttarin juhlapuhe, Tapani Ala-Reinikan kertoma Ryhdin historia, sekä Karita Tikan ilma-akrobatia toivat juhliin erilaista ilmettä pelkkien muistamisten sijasta.

Ryhti ei olisi selvinnyt sataa vuotta ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Paikalliset yritykset ja yhteisöt ovat olleet hyvin mukana Ryhdin toiminnassa auttaen, tukien ja mahdollistaen toiminnan. Kiitos teille siitä. Kurikan kaupunki on ollut Ryhdille myös loistava tukija ja yhteistyökumppani. Kaupunkimme urheilupaikat ovat kadehtittavat ja pärjäävät mielestäni vertailussa mille tahansa paikkakunnalle Suomessa.

Itse olen aloittanut Kurikan Ryhdin puheenjohtajana 2017 heinäkuun lopulla. Olen kuullut useampaan otteeseen, kuinka on ollut hieno nähdä nuoren miehen rupeavan työhön Ryhdin puolesta ja kuinka hienoa on, että toimintaan on tullut uusia kasvoja. En kuitenkaan tunne itseäni uudeksi, tai tuoreeksi Ryhtiläiseksi. Ensimmäisissä hiihtokisoissa olen ollut jo vuonna -85 2,5-vuotiaana. Tämän jälkeen olen kiertänyt eri jaostoja, kilpailuja ja tapahtumia Ryhdin väreissä aina tähän päivään saakka. Suomessa en ole edustanut mitään muuta seuraa. Ryhdin toiminta on melkein aina ollut osa elämääni ja tuntuu vain luonnolliselta jatkaa tätä toimintaa niin pelikentillä, kuin kulisseissa. Toivoisinkin, että mahdollisimman moni muukin ajattelisi samalla lailla ja näkisi Ryhdin toiminnan osana päivittäistä rutiinia.

Olemme yrittäneet kerätä tälle sivulle hieman asiaa 100-vuotisjuhlista, sekä tiedot tapahtumassa palkituista henkilöistä. Toivottavasti nämä tiedot auttavat sinua näkemään seuramme historian ja vaikutuksen Kurikassa paremmin. Lisää historiatietoa ja aiemmin palkittuja Ryhtiläisiä löydät myös seuraesittely-sivulta.

Olen varmasti unohtanut joitain erikseen mainittavia, tai palkittavia, niin tässä kuin puheessani 100-vuotisjuhlilla. Vilpittömät pahoitteluni siksi. En ole tehnyt sitä tarkoituksella, vaan huonon muistini takia. Tahdon kuitenkin siksi erikseen mainita vielä seuraavan asia.

Kiitos teille kaikille pelaajille, huoltajille, valmentajille, joukkueenjohtajille, jaoston jäsenille, taustavaikuttajille ja yleensäkin kaikille, jotka olette mahdollistaneet Kurikan Ryhdin toiminnan jo sadan vuoden ajan. Toivon, että olette mukana jatkossakin ja saamme pidettyä Ryhdin värejä esillä ylpeästi vielä jatkossakin.

Terveisin

Antti Sairanen, Kurikan Ryhdin puheenjohtaja