Siekkinen ja Mikola jatkaa Hirvipaidassa!
EdustusJulkaistu: 03.08.2024 09.35

Siekkinen ja Mikola jatkaa Hirvipaidassa!

Ryhti on kiinnittänyt puolustaja Tomi Siekkisen, 39, ja hyökkääjä Eero Mikolan, 22. Siekkisellä alkaa 18. kausi Rautaliigassa, joiden aikana otteluja on kertynyt 339 kappaletta, tehoin 30+162=192. Ryhtinutussa sen sijaan otteluita "Tossu" on pelannut 123, tehoin 6+72=78. Tilastotkin siis jo sen kertovat, että vaikka pelipaikka on puolustaja, tulosta syntyy myös hyökkäyssuuntaan. Mikola siirtyi viime kaudeksi Ryhtiin ja osoitti heti, millainen pelaaja on kyseessä. Kiekollinen rauhallisuus ja syöttötaito ovat selkeästi Mikolan vahvuuksia pelin rytmittämisen lisäksi. Ensimmäinen kausi Ryhdissä, 28 ottelua tehoin 6+21=27.

Ari Kiviniemen mietteet Siekkisen jatkosopimuksesta: "Tossun jatkosopimus on hieno juttu. Tossun panos joukkueen puolustuspeliin on iso. Monipuolisena pelaajana häntä voi käyttää sekä yli- että alivoimalla. Tossu tuo myös kokemuksellaan johtajuutta niin kentälle kuin pukukoppiinkin. Tossu on viimeisen päälle joukkuepelaaja ja kuulunut viime kausina joukkueen kapteenistoon, mikä kertoo hänen arvostuksestaan joukkueen sisälläkin."

Valmentaja Kulkula kommentoi Mikolan jatkoa seuraavasti: "Eero tuli viime kaudelle uutena pelaajana ja osoitti kauden edetessä olevansa ehdottomasti uuden sopimuksen arvoinen. Nyt kun muutkin asiat loksahtivat kohdalleen oli hienoa, että saatiin sopimus aikaiseksi. Eeron vahvuuksia ovat kiekossa pysyminen ja tietyissä tilanteissä pelin rytmittäminen. Varmasti Eero tulee nousemaan vielä enemmän esille, kun joukkue ja pelitavat ovt nyt tuttuja!"

Pelimiehet itse kommentoivat jatkosopimuksiaan seuraavin sanoin:

Siekkinen: "Hyvä fiilis jatkosta nyt kun sen sai tehtyä. Mielenkiinnolla seurannu joukkueen rakennusta ja kyllähän siinä omakin kipinä vielä löytyi. Joukkueen runko pysyy aika hyvin kasassa ja uudet pelaajat on varmasti kaikki vahvistuksia. Vaikka viime kausi oli hyvä, niin kyllä siitä aika paljon jäi hampaankoloon. Toivottavasti kurikkalainen yleisö löytää vähintään yhtä hyvin hallille kuin viime vuonna! Nähdään viimestään syksyllä."

Mikola kommentoi jatkoaan: "Hieno jatkaa samoissa maisemissa kuin viime kaudella. Joukkue hitsautui hyvin kasaan viime kaudella ja kopissa sekä kentällä oli hyvä meininki. Hyvien jätkien kanssa on hieno lähteä jatkamaan siitä, mihin viime kaudella jäätiin. Nähään hallilla!"