Kurikan Ryhti omisti aikoinaan kirkonkylän urheilukentän. Se kunnallistettiin 1950-luvulla. Kurikkalaisten elokuvatarvetta tyydytettiin 1940-luvun lopulla. Koivistonkylän Jukola ostettiin sodan jälkeen, mutta myytiin 1950-luvulla. Vuonna 1959 valmistui Ryhtimaja. Siellä tanssittiin kymmenen vuotta. Ryhdin omistuksessa on ollut myös Tuiskulan kenttä, osuus Jyllinkosken lavasta. Kaupungin tuen turvin on rakennettu Luovan hiihtomaja.

Markkojen saamiseksi toimi Ryhti Pitkämön leirikeskuksen isäntänä yli kymmenen vuotta. Talvikauden urheilutoiminnan on turvannut monitoimitalo, jonka jo rakentamisehtoihin sisällytettiin Ryhdin vuokraisännyys.

Kurikan Jäähalli ry:n toiminnan käytännöistä vastaa Ryhti suurella vapaaehtoisten panoksella.

Kurikan markkinat, Vapputori, Kurikka Tänään-näyttely, konserttitanssit ja puhelinluettelo ovat olleet tärkitä projekteja kassan kartuttamiseksi. Kioski ja bingo-toiminta oli 70-80-luvulla vahvasti mukana seuran varojen hankinnassa. Ryhti-kioskin ilme uusiutui 90-luvulla vahvana veikkaus ja totopisteenä ja on 2000-luvulla ollut vahva taloudellinen tukipilari Ryhdin liiketoiminnassa. 2000-luvulla Ryhdin liiketoiminta sai uutta tuulta myös jäätelökioski ja torikahvila toiminnoista.

Pääseuran hankkeiden lisäksi jaostot huolehtivat, että toimintaa riittää kurikkalaisille. Kurikkalainen yrityselämä on koko Ryhdin elämäntaipaleen ajan ollut mukana mittaamattoman tärkeänä tukijana.