Mistä kaikki alkoi?

Kurikassa on nyrkkeilyä harrastettu ensimmäisen kerran jo vuonna 1931. välillä toiminta jo painui hieman unholaan kun taas vuonna 1946 harjoittelu starttasi uudelleen nyt myös olympia- tason opettajalla höystettynä. Tällöin toisena opettajana toimi Valle Resko joka on esiintynyt olympialaisissa nuoratun kehän sisällä vuosina 1928 että 1948. Tämän jälkeen toiminta ryhdin väreissä jatkui vuoteen 1964.

Hiljaiseloa nyrkkeilyn suhteen elettiin vuoteen 2009 jolloin nykyinen nyrkkeilyjaosto sai alkunsa. Aluksi seurassa harjoiteltiin vain nyrkkeilyä, mutta seuraavana syksynä aloittivat ensimmäiset potkunyrkkeilijät harjoittelun.

Keväällä 2014 jaostomme nimi muuttui Kurikan Ryhdin Nyrkkeily- / Potkunyrkkeilyjaostosta Kurikan Ryhdin Kamppailu-urheilujaostoksi.

Lisää tietoa Ryhdin nyrkkeily-jaoston historiasta kuin koko seurankin toiminnasta voi lukea kirjasta: Ryhti löytyy Kurikasta.