Ryhti kiinnittää trion omia junioreja!
Julkaistu: 20.07.2022 09.15

Ryhti kiinnittää trion omia junioreja!

Joukkueenjohdon mustekynä sauhuaa kuumana ja pelaajasopimuksia pukkaa, kun Kurikan Ryhti on kiinnittänyt omia kasvattejaan alkavalle kaudelle. Lasse Ala-Krekola, 17, rustasi nimensä pelaajasopimukseen ja Jiri Heikkilä, 16, sekä Veeti Mansikkaharju, 15, kuuluvat edustusjoukkueen harjoitusryhmään alkavalla kaudella. Lasse ja Jiri pääsivät jo viime kaudella haistelemaan miesten pelien tunnelmaa muutamien pelien verran. Nuori Veeti Mansikkaharju pelasi viime kauden pääosin Ryhdin U17 joukkueessa.

Lasse esitti jo viime kaudella lupaavia otteita miesten peleissä ja odotukset kasvavat ensi kaudella. Nuorelta puolustajalta odotetaan pelipaikan vakiinnuttamista edustusjoukkueen kokoonpanosta. Jiri sekä Veeti kuuluvat ensi kaudella Ryhdin harjoitusmiehistöön ja hakevat suurimman osan peliajastaan juniorisarjoista. Näiltä lupaavilta nuorilta herroilta voidaankin ensi kaudella odottaa seuraavien steppien ottamista eteenpäin.

- Itselläni on hyvät fiilikset sopimuksesta ja siitä, että saan edustaa kasvattajaseuraani. Hyvin menneen kesän jälkeen lähden hyvillä mielin uuteen kauteen! Tulevalle kaudelle lähden paremmalla itseluottamuksella kuin aiemmin ja tavoitteena on pelata viime kautta paremmin ja vakiinnuttaa pelipaikka miesten joukkueessa, fiilistelee Ala-Krekola.

Päävalmentaja Ilari Lehto pitää nuorien Ryhti-kasvattien kuulumista joukkueeseen erittäin tärkeänä asiana.

- Lassen vahvuudet ovat puolustuspelaamisessa sekä siniviivalta kovaa lähtevä laukaus. Hän on tunnollinen treenaaja ja hän aina yrittää niin treeneissä kuin peleissäkin täysillä. Tulevalla kaudella uskon Lassen ottavan vakituisempaa roolia joukkueesta.

Jiri on hyvä puolustuspään pelaaja, mutta viime kaudella osoitti myös, että pystyy kiekolliseenkin pelaamiseen. Lisäksi häneltä löytyy erittäin painava laukaus. Viime kaudella Jiri oli mukana edustusjoukkueen peleissä sekä treeneissä jo muutaman kerran ja näissä tapahtumissa esiintyi nuoresta iästään huolimatta edukseen. Peleissä varsinkin tuli sisään hyvällä itseluottamuksella. Alkavalla kaudella kokemusta karttuu entisestään arjessa ja sitä kautta edustusjoukkueen pakkikalustossa on tulevaisuudessakin oman junnupolun pelaajia.

Veeti on loistava luistelija ja hän pääsee erinomaisesti maalintekopaikoille. Veeti tulee osittain edustusjoukkueen arkeen mukaan alkavalla kaudella ja kokemuksen karttuessa tulee olemaan tärkeä palanen Ryhdin edustusjoukkueen hyökkäyskalustoa tulevaisuudessa.

Hienoa, että Lasse, Jiri ja Veeti ovat osana joukkuetta edustamassa nuoremman sukupolven Ryhdin omia kasvatteja! päättää Lehto.