Ryhti päätti runkosarjan maukkaaseen vieras voitoon.
Julkaistu: 20.03.2022 13.34

Ryhti päätti runkosarjan maukkaaseen vieras voitoon.

MIF – KuRy 2-3 (2-0,0-3,0-0)

Ryhti oli jo ennen ottelua varmistanut pudotuspelipaikkansa mutta lopullinen sijoitus oli vielä epävarma. Tosin sijoitustakin tärkeämpää olisi saada hyvä peli ja valmistautuminen tuleviin pudotuspeleihin. Hirvilauma oli joutunut antautumaan kahdessa edellisessä joukkueen kohtaamisessa mutta kotiottelussa Ryhti näytti, että se voi Maalahdenkin kellistää.

Ottelun alku oli pientä kotijoukkueen painostusta mutta totaalista hätää ei vierailla ollut. Ajassa 4.00 oli Ryhdin maalinedessä niin sanottu hässäkkä, josta kotijoukkue lapio 1-0 johto osuman. Kotijoukkueen pelitapa on jokseenkin haasteellinen, varsinkin kotikaukalossaan se aiheuttaa monesti harmia vieraille. Ottelun edetessä Ryhti sai kuitenkin yhä enemmän tylsytettyä kotijoukkueen keihään kärkeä. Kotijoukkue iski kuitenkin seuraavankin maalin. Ryhdillä meni hieman hanuriin vaihto ruletti ja kotijoukkue riisti kiekon ja iski 2-0 johdon. Ryhdillä oli erässä pari ylivoimaa ja muutenkin maukkaita tilanteita iskeä oma avaus osuma mutta sihti ei ollut vielä riittävän kohdallaan. Väliaika ohjelman siivittämänä siis mentiin kotijoukkueen johdossa.

Toisen erän alussa pyrki kotijoukkue paineistamaan voimakkaasti mutta Ryhti pelasi nöyrästi kiekkoa omista ja selvisi vaikeista tilanteista kiitettävästi. Oskari Hanka maalilla hoiti taas tarvittavat torjunnat rauhalliseen malliin. Ajassa 23.33 kevät auringon lämmittämä Tomi ”Tossu”Siekkinen (Saikkonen, Lehtonen) seurasi hyökkäyksen loppuun ja hiippaili maalin edustalle irtokiekolle napauttaen ansaitun kavennuksen vieraille. MIF:n pelaajien otteissa alkoi näkyä tässä vaiheessa pientä haparointia ja pian Ryhti väärän vaihdon ansiosta ylivoimalle. Sitten nähtiinkin pelin komein osuma. Ryhdin ylivoima sahasi kuin Kanadan mäntyä konsanaan. Lopulta Joni ”Muisu” Muikku iski tasoituksen Lelle Lehtosen ja Tossu Siekkisen toimiessa syöttäjinä. Pian Ryhti joutui alivoimalle ja pelattiin ottelun tärkeitä hetkiä. Ryhti taisteli ja väänsi alivoiman uhrautuvasti ja heti jäähyn loputtua kiiti kaksikko Antti Pöllänen ja Tino Karppinen hyökkäykseen. Pölläsen syöttö löysi Karppisen, joka laittoi kiekon pysty asentoon ja sipaisi sen kotijoukkueen molarin puikoista maaliin. Näin vain Ryhti kampesi itsensä johtoon toiselle erätauolle.

Kolmas erä oli tasaista vääntöä ja siitä oli hienoudet hiottu pois. Kotijoukkue haki vimmatusti tasoitusta ja Ryhti puolusti omalla alueellaan pitkiäkin jaksoja onnistuen pitämään vastustajan pois hyvistä maalinteko paikoista.

• -Tässä on viime viikot hiottu muutamia asioita puolustuspelaamiseen liittyen ja nyt pari viimeistä ottelua ovat näyttäneet sen onnistuneen ihan hyvin. Sanaili päävalmentaja Kiviniemi.

Ryhdillä oli kyllä erässä omat paikkansa ratkaista ottelu lopullisesti mutta nyt ei vain kiekko pomppinut suotuisasti. Lopussa kotijoukkue haki tasoitusta vimmatusti ilman maalivahtia. Ryhti jatkoi kuitenkin raivoisaa ja tiivisti. Vastustaja pakotettiin laidoille ja kiekkoja blokattiin mustelmia säästämättä. Loppusummerin soidessa Ryhdin ansaitut 2-3 voittolukemat valotaululla. On hieno nähdä kuinka jokainen pelaaja lyö pöytään tällä hetkellä parastaan ja hoitaa oman roolinsa mallikkaasti. Mukana kun oli vielä omista junioreista Jiri Heikkilä, joka hoiti myös oman osuutensa miehekkäästi.

Ryhdin ottelut siis jatkuvat pudotuspeleillä keskiviikkona 23.3 vieraspelillä. Kotiottelu pelataan lauantaina klo 17.30 ja tarvittaessa kolmas kohtaaminen sunnuntaina vieraissa. Voitolla tästä otteluparista mennään neljän joukkoon ja välieriin. Ryhti on parantanut otteittaan kevättä kohti ja nyt tarvitaan taas sitä kuuluisaa Ryhdin äänekästä kotiyleisöä siivittämään Hirvimiehistö mahdollisimman pitkälle kevään mittelöissä. Jutun kirjoitus hetkellä vastustaja on mitä todennäköisimmin IKK Kruunupyy.

AK